Anglický jazyk 3. ročník
Učivo 3. ročníku
Obsah:
1. Domácí úkoly
2. Náplň učiva
3. Testy + domácí příprava
1. Domácí úkoly:
- naučit se zadaná slovíčka psát, pracujeme v pracovním sešitě
- domácí úkoly si zapisujeme
2. Náplň učiva:
- děti dostávají spoustu připraveného materiálu (obrázkové slovníčky, básničky, písničky). Vše si ukládají do eurofólií.
Unit 1:
Welcome to Happy Street: Hello!, Who´s this?, What´s your name?, How are you?, I´m fine, thanks, Numbers 1-10
Unit 2:
At school: a book, a pen, a pencil, a pencil-case, a rubber, a ruler,
black, blue, brown, green, orange, pink, purple, red, white, yellow
What´s this? It´s a (blue pen)
What colour is the book?
Unit 3:
At Happy House: a car, a dinosaur, a doll, a lorry, a robot, a train
Is it a car? Yes, it is. / No, It isn´t.
It isn´t a robot.
Hands up. Hands down. Stand up. Sit down. Turn round. Touch your head.
Unit 4:
At the shop: an apple, a banana, a cake, an ice cream, an orange, a pear
Can I have (ten bananas), please?. Yes, here you are.
Do you like (apples)? Yes, I do. No, I don´t.
I like (pears). I don´t like (pears).
Unit 5:
At the park: a ball, a bike, a boat, a kite, a plane, a skateboard
Have you got (a ball)? Yes, I have. No, I haven´t.
I´ve got (a bike). I haven´t got (a kite).
Numbers 11 - 20
Unit 6:
Greg´s flat: a bed, a bookcase, a chair, a cupboard, a table, a wardrobe
Where´s the book? Is is (in/on/under) the wardrobe?
There´s a book (in, on, under) the bed.
It´s in the (bedroom). It isn´t in the (kitchen).
Unit 7:
In the street: a baby, a boy, a girl, a man, a woman, a dog,
long, short, blond, black, brown, fat, thin, tall, young, old
He´s /She´s got (short, black) hair.
He´s / She´s (young).
Unit 8:
In the playground: a jumper, a shoe, a skirt, a sock, trousers, a T-shirt
Whose (jumper) is this? It´s (Polly´s).
This jumper is too (big/ small).
I´m wearing (a red skirt).
3. Testy + domácí příprava:
- děti píší každý týden 1 test (zatím opakujeme), pokud dopadne test špatně, píší opravu následující hodinu na stejné téma (slovíčka jsou zpřeházená)
- s dětmi píšeme slovíčka do pracovního sešitu, na okopírované materiály, na tabuli, do sešitu English
- je třeba se s dětmi připravovat i doma, nechat je slovíčka napsat na papír, nechat je nakreslit obrázky probraných slovíček a potom je popsat
- slovíčka si značíme zvžrazňovačem na konci pracovního sešitu - děti mají označené barevným lípátkem